9 podstawowych błędów w ofertach pracy dla kierowców

Data dodania: 03.08.2018

Jeśli szukasz kierowcy do swojej firmy, to musisz się postarać, aby zainteresował się Twoją ofertą. Skończyły się czasy, kiedy wystarczyło dodać opis typu „szukam kierowcy, zadzwoń po więcej informacji”. Dziś nikt nie zwróci uwagi na ogłoszenie, w którym nie ma podstawowych danych. Żaden kierowca nie będzie się domyślał, kogo szukasz, każdy odrzuci takie ogłoszenie. Dlatego, zanim zapłacisz za dodanie kolejnej oferty, przygotuj się do jej napisania. Poniżej zamieściliśmy najpowszechniejsze błędy w ofertach pracy dla kierowców, które znaleźliśmy na znanych portalach. Unikaj ich, aby zwiększyć skuteczność swoich ogłoszeń.

1. Brak informacji o firmie

Wyobraź sobie, że jesteś kierowcą, przeglądasz ogłoszenia, zainteresowała Cię jakaś oferta. Klikasz dalej, otwierasz, a tu brak nazwy firmy i informacji o firmie, w skrajnych przypadkach tylko imię jakiegoś pana bądź pani. Co sobie myślisz w takiej sytuacji? Czemu się ukrywają? Przecież w dzisiejszych czasach każdy pracownik szuka informacji o firmie, zanim wyśle do niej aplikację, sprawdza opinie w internecie, pyta znajomych. Zatem – napisz coś o swojej firmie, o wartościach, jakie wyznajecie, Waszych osiągnięciach itp. Pokaż się!

2. Brak kategorii prawa jazdy

Popularne portale dotyczące pracy nie specjalizują się tylko w szukaniu kierowców, nie wystarczy kilka kliknięć, aby dotrzeć do ofert pracy tylko dla danej kategorii prawa jazdy. Dlatego musisz umieścić taką informację w tytule oraz treści ogłoszenia, aby Twoja oferta była widoczna dla wyszukiwarek. W przeciwnym razie szansa, że kierowca znajdzie Twoją ofertę, wpisując popularne frazy, jest bardzo mała.

3. Brak typu kierowcy

Kolejna ważna informacja, bez której Twoja oferta może zginąć w wynikach wyszukiwania, to typ kierowcy. Rozróżniamy trzy podstawowe: lokalny, krajowy, międzynarodowy. Dlatego, jeśli szukasz kierowcy do jazdy wkoło komina, wpisz „lokalny”. Jeździsz po całej Polsce – wpisz „krajowy”. Natomiast jeśli jeździsz poza granicę kraju, wpisz „międzynarodowy” i dopisz, w jakim kierunku np. Europa Północna, ponieważ kierowcy często szukają pracy na konkretnych trasach.

4. Brak informacji o wynagrodzeniu

Według statystyk 80% kierowców kieruje się wysokością wynagrodzenia przy wyborze pracodawcy. Jakie są szanse, że wybierze Twoją ofertę, jeśli ukrywasz przed nim największy motywator do zmiany pracy? Nie musisz wpisywać konkretnej kwoty, wystarczy przedział.

5. Brak informacji o systemie pracy

Niestety samo wynagrodzenie dużo nie mówi kierowcy. Bez informacji o systemie pracy trudno powiedzieć, czy dana pensja jest rzeczywiście atrakcyjna. Niektórzy kierowcy wolą zarabiać mniej i spędzać więcej czasu z rodziną, dlatego szukają pracy w systemach typu 2/1 lub 2/2. Inni natomiast chcą mieć wolne weekendy i wybiorą pracę od poniedziałku do piątku. Pomijając takie informacje w swoim ogłoszeniu, zmniejszasz swoje szanse u 40% kierowców.

6. Brak lokalizacji bazy transportowej

Czasy, kiedy kierowcy chcieli dojeżdżać setki kilometrów do samochodu, powoli się kończą. Jeśli kierowca będzie miał do wyboru dwie podobne oferty, to prawdopodobnie wybierze tę bazę, do której ma wygodniejszy dojazd. Nie wystarczy wpisać tylko nazwę województwa, lepiej konkretne miasto. Czasem nawet kilkanaście kilometrów czyni dużą różnicę, szczególnie w przypadku kierowców krajowych i lokalnych.

7. Brak typu auta

Kierowcy szybko przyzwyczajają się do rodzaju pracy. Trudno będzie przekonać kierowcę, który jeździł chłodnią lub izotermą, aby przerzucił się na plandekę. Analogicznie ktoś jeżdżący na cysternie raczej nie szuka pracy na zestaw przestrzenny. Dlatego nie zapominaj o typie auta.

8. Brak wymaganego doświadczenia

Jeśli oczekujesz od kierowcy doświadczenia, to warto, abyś umieścił taką informację w ogłoszeniu. Nie wystarczy wpisać „wymagane doświadczenie”. Warto dopisać, ile tego doświadczenia wymagasz, ilu lat. Niech kierowca wie od razu, czy spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli nie wymagasz doświadczenia, to też powinieneś podkreślić to w ogłoszeniu, aby zwrócić uwagę początkujących kierowców.

9. Brak informacji dodatkowych (ADR, HDS itp.)

Szukasz kierowcy na podwójną obsadę? Podkreśl to! Takiej pracy często szukają np. małżeństwa lub ojcowie z synami. Zajmujesz się transportem towarów niebezpiecznych? Wpisz w ogłoszeniu, że potrzebujesz kierowcy z uprawnieniami ADR.  Może szukasz kierowcy, który umie obsługiwać dźwig samochodowy? Dopisz w tytule ogłoszenia „HDS”. Natomiast jeśli szukasz kierowcy na międzynarodówkę i oczekujesz znajomości np. języka angielskiego, to wpisz to w wymogach, aby uniknąć późniejszych nieporozumień.


Im więcej informacji umieścisz w ogłoszeniu, tym większa szansa, że będziesz widoczny w wynikach wyszukiwania, ponieważ większość portali poświęconych pracy nie udostępnia kierowcom żadnych narzędzi do filtrowania ofert poza uniwersalną wyszukiwarką. Dlatego testuj różne tytuły ogłoszeń, różne treści. Sprawdzaj, które ogłoszenia mają największy odzew w Twoim wypadku. Natomiast jeśli nie masz czasu na tego typu testy, sprawdź nasz portal.


DODAJ DARMOWE OGŁOSZENIE

Udostępnij artykuł znajomym: